Inloggen

Nieuw bij PeterPrint?
Account aanmaken
Hoe werkt het met BTW verleggen vanuit Duitsland en België?

PeterPrint is een Nederlandse onderneming en is ook actief in België. Daarnaast kan je ook vanuit Duitsland bij ons bestellen. Als je als zakelijke Belgische of Duitse klant dan kunnen we de BTW verleggen. Dit is een zogenaamde ICP (intracommunautaire) levering. Hiervoor moet je een geldig BTW-nummer invullen bij het registreren of bestellen. Als je dit hebt gedaan, wordt je BTW-nummer gecontroleerd met de Europese database. Als deze geldig is, dan brengen we automatisch 0% BTW in rekening bij de laatste stap van het afrekenen.
We kunnen de facturen hier achteraf niet meer op aanpassen, dus zorg ervoor dat je meteen bestelt met een geldig BTW-nummer! Voor Belgische en Duitse particulieren is de procedure gelijk aan Nederland, en betaal je gewoon 21% BTW.
Heb je vragen over verlegde BTW? Neem dan even contact met ons op!

Ben je hiermee geholpen?
Gerelateerde vragen
Wat is de status van mijn bestelling?

Als je een bestelling hebt geplaatst, kan je inloggen in je account om de status te volgen. Ga hiervoor naar je...

Toon alle informatie
Op welke manieren kan ik betalen?

We hebben veel verschillende betaalmethodes: iDEAL, Bancontact, Maestro, Mastercard, Visa, SOFORT Banking, PayPal en...

Toon alle informatie
Kan ik ook vanuit het buitenland bestellen?

We leveren in Nederland, België en Duitsland. Als je als bedrijf vanuit België bestelt dan rekenen we geen BTW als...

Toon alle informatie
Kan ik op rekening betalen?

Standaard kan je alleen vooruitbetalen. We kunnen je account wel omzetten, zodat je ook op rekening kunt bestellen....

Toon alle informatie
Waar vind ik de factuur voor mijn bestelling?

Na het afrekenen ontvang je een mail met een bestelbevestiging en in een andere mail de factuur. Mail niet...

Toon alle informatie
Hoe kan ik mijn factuuradres wijzigen?

Het factuuradres van een bestelling die al geplaatst is, kan je niet zelf wijzigen. Laat het ons weten als je dit...

Toon alle informatie
Wordt de factuur samen met het drukwerk geleverd?

Nee, we sturen nooit een pakbon of factuur met de bestelling mee. De factuur ontvang je per e-mail en kun je...

Toon alle informatie
Ik heb een bestelling laten annuleren. Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Als we je order hebben geannuleerd, wordt de terugbetaling meteen in gang gezet. Afhankelijk van je bank en...

Toon alle informatie
Wanneer kan ik de betaling van een creditfactuur ontvangen?

Als je de bestelling al had betaald, dan storten we dit zo snel mogelijk terug. Afhankelijk van je bank kan dit een...

Toon alle informatie
Factureren met laag (9%) BTW-tarief?

Sommige drukwerkproducten vallen onder het lage (9%) BTW-tarief in Nederland. Maar omdat we als online drukker de...

Toon alle informatie