Inspiratie Klantenservice Papiersoorten Blog Afwerkingen Verhalen Hoe werkt PeterPrint? Over ons PeterPrint doet terug Sampleboek PeterPrint merchandise Aanleverspecificaties
Bel ons ■ Open tot 17:00u 088 22 11 500
Snelle vraag? Stuur een appje! 06 237 54 503

jason

Ordermanager

jeroen

Ordermanager

laura

Ordermanager

lisa-mae

Ordermanager

marieke

Ordermanager

nienke

Ordermanager

reinier

Ordermanager

remco

Ordermanager

sanne

Ordermanager

wouter

Ordermanager

ellen

Marketeer

merijn

Marketeer

vera

Marketeer

arno

Developer

eric

Developer

martijn

Developer

melvin

Developer

wouter

Developer

ferry

Founder

margriet

HR & Officemanager

vaak gevraagd

Wat is je vraag? Zoek
Bestellen
Kies in de menubalk welk product je wilt bestellen. Op de productpagina kies je onder andere je formaat, papiersoort en eventuele afwerkingen. Vervolgens kan je de prijs van verschillende oplages en de verwachte leverdata bekijken. Selecteer het aantal dat jij wil en voeg het product toe aan je winkelmandje. Je kan het product nu afrekenen. Na het afrekenen upload je het drukbestand en gaan wij voor je aan de slag! Meer weten? Bekijk dan 'Hoe werkt PeterPrint?'. Toon alle informatie
Veel producten kan je eenvoudig via onze site bestellen. Dit kan via ons menu of de zoekbalk erboven. Heb je afwijkende productwensen of kun je een specifiek product niet vinden? Dan maken we een offerte op maat voor je, want we denken ook graag buiten het boekje! Mail ons je offerteaanvraag zo uitgebreid mogelijk, dan komen we snel bij je terug met een prijs. Is de offerte akkoord? Dan zetten we het product klaar in je account, zodat je het online kunt bestellen en uploaden. Toon alle informatie
Op onze site vind je bij elk product een calculator, waarin alle opties voor het product zijn opgenomen. Denk hierbij aan papiersoorten, speciale afwerkingen en oplage. Als je hierin je eigen product samenstelt, tonen we direct de prijs en de geschatte levertijd voor deze specificaties! Toon alle informatie
Ga naar ‘Mijn recente bestellingen’ in je account en klik op ‘Bekijk’ bij de order die je opnieuw wil bestellen. Hier kun je de complete order of een deel van de bestelling opnieuw bestellen. Daarna kies je of je de oude bestanden wil gebruiken of nieuwe wil uploaden. Handig toch?! Toon alle informatie
Heb je meerdere producten en wil je deze tegelijk laten drukken? Dat kan door gewoon eerst het ene product in je winkelmandje te plaatsen, en daarna je andere product(en).

Wil je meerdere ontwerpen van één product bestellen? Ook dat is mogelijk. Hoe dit werkt en hoe je dit aanlevert, lees je in onze blog over meerdere ontwerpen. Toon alle informatie
Vragen over Bestellen
Betaling en factuur
Als je een bestelling hebt geplaatst, kan je inloggen in je account om de status te volgen. Ga hiervoor naar je account en vervolgens naar ‘Mijn recente bestellingen’. In het overzicht zie je meteen de status van je bestelling. Als de status voltooid is, dan kun je op ‘Bekijk’ klikken om het pakket te volgen via Track & trace, de factuur te downloaden of dezelfde order opnieuw te bestellen. Toon alle informatie
We hebben veel verschillende betaalmethodes: iDEAL, Bancontact, Maestro, Mastercard, Visa, SOFORT Banking, PayPal en in sommige gevallen kan je ook betalen op rekening. Toon alle informatie
We leveren in Nederland, België en Duitsland. Als je als bedrijf vanuit België bestelt dan rekenen we geen BTW als je een correct BTW-nummer invult. Wel is het belangrijk dat je afleveradres ook in België is, aangezien het anders niet met 0% BTW verkocht mag worden. Afhankelijk van de locatie in Duitsland kan de levering 1 tot 3 werkdagen langer zijn dan normaal. Houd hier dus rekening mee tijdens het bestellen. Toon alle informatie

Standaard kan je alleen vooruitbetalen. We kunnen je account wel omzetten, zodat je ook op rekening kunt bestellen. Daarvoor doen we eerst een kredietcheck bij onze kredietverzekeraar aan de hand van je KVK/ondernemingsnummer. Vraag op rekening betalen hier aan.

Toon alle informatie
Na het afrekenen ontvang je een mail met een bestelbevestiging en in een andere mail de factuur. Mail niet ontvangen? Ga dan naar ’Mijn bestellingen’ in je account en klik op ‘Bekijk’ bij de betreffende bestelling. Via de knop ‘Print factuur’ kun je de factuur alsnog downloaden. Toon alle informatie
Vragen over Betaling en factuur
Verzending
December is de drukste maand van het jaar voor de meeste bedrijven. Onze drukpersen draaien op volle toeren en we zetten extra diensten in om onze korte levertijden te kunnen behouden. En dat gaat ook vrijwel altijd goed! Helaas krijgen de transportbedrijven zo veel meer pakketten te verwerken dan normaal, waardoor ze er af en toe een dagje langer over doen. Hier hebben we helaas ook geen invloed op. Je mag er wel van uitgaan dat wij je pakketje op tijd bij de transporteur aanbieden. Bestel voor de zekerheid je drukwerk op tijd! Toon alle informatie
We versturen de pakketjes met DHL. Toon alle informatie
We leveren alleen op werkdagen. Heel soms wordt een pakket ook op zaterdag geleverd, als het transportbedrijf je pakketje omzet naar een particuliere route. Toon alle informatie
Je kan je pakket helaas niet bij ons ophalen. Natuurlijk verzenden we het gratis voor je! Toon alle informatie
Een ochtendlevering zorgt ervoor dat je pakketje op de leverdag 's ochtends geleverd wordt in plaats van gedurende de gehele dag. Zo heb je je pakket eerder op de dag binnen, en kan je er sneller mee aan de slag. Toon alle informatie
Vragen over Verzending
Bestanden en uploaden

Het aanleveren van je drukbestand kan na het plaatsen van je bestelling, via onze online uploader. Je kan je bestanden helaas niet via de mail naar ons sturen.

Voor al onze producten gelden een aantal aanleverspecificaties. Op de pagina van elk product vind je de aanleverspecificaties die je kunt downloaden.

Voor sommige afwerkingen gelden ook specifieke eisen, zoals bij het drukken met witte inkt, foliedruk, stansen of een boorgat in je bestand. Deze kan je vinden op onze overzichtspagina met alle aanleverspecificaties.

We kunnen alleen drukklare PDF-bestanden verwerken. We raden je daarom aan om alles op te maken in Adobe Illustrator of InDesign (of een ander professioneel ontwerpprogramma). Daarmee zorg je ervoor dat we je ontwerp perfect kunnen drukken!

Toon alle informatie
Oeps! Het kan zijn dat onze uploader even niet goed werkt of dat er een foutje zit in je bestand waardoor we het niet goed kunnen verwerken. Stuur je bestand dan onder vermelding van je ordernummer even door naar [email protected], dan kijken we snel hoe we dit voor je kunnen oplossen. Is het bestand groter dan 10MB? Stuur ze dan door via WeTransfer. Toon alle informatie
We raden je aan om je bestanden altijd in Adobe Illustrator of Adobe InDesign op te maken. Eventueel is een ander professioneel grafisch programma ook prima. Word en Powerpoint zijn dus geen ontwerpprogramma's ;) Heb je geen professioneel ontwerpprogramma? Dan raden we je aan om een ontwerper in te schakelen. Niet alleen zorgt een ontwerper voor een drukklaar bestand, ook voor je opmaak en uitstraling is het goud waard! Toon alle informatie
Helaas hebben we geen online ontwerptool. We raden je aan om je bestanden in Adobe Illustrator of Adobe InDesign op te maken. Eventueel is een ander professioneel grafisch programma ook prima. Word en Powerpoint zijn dus geen ontwerpprogramma's ;-) Heb je geen professioneel ontwerpprogramma? Dan raden we je aan om een ontwerper in te schakelen. Niet alleen zorgt een ontwerper voor een drukklaar bestand, ook voor je opmaak en uitstraling is het goud waard! Toon alle informatie
Afloop is extra ruimte rondom je drukbestand die we gebruiken om te snijden. In het Engels wordt dit 'bleed' genoemd. Wij gebruiken 3mm afloop rondom. Als je bijvoorbeeld een kaart op het formaat 105 x 148 mm bestelt, dan moet je uiteindelijke bestand 111 x 154 mm zijn. Belangrijk is dat je alles wat tot de rand loopt, 3mm rondom laat doorlopen buiten je bestelde formaat. Nog niet helemaal duidelijk? Lees meer in onze blog over afloop of bekijk onze video over afloop. Toon alle informatie
Vragen over Bestanden en uploaden
Klachten
Jammer om te horen dat je niet tevreden bent! We gaan er alles aan doen om het met je op te lossen. We kunnen je het best helpen als je ons een mail stuurt, met daarin je ordernummer en een omschrijving van de klacht. Hoe uitgebreider, hoe beter. Laat ook gerust weten wat je een passende oplossing vindt. Als het een zichtbare klacht is, zoals een beschadiging, een drukfout of iets in die richting, stuur dan altijd één of meerdere foto's mee. Dan kunnen we je klacht goed beoordelen. We komen dan zo snel mogelijk bij je terug met een oplossing!

Categorie: klachten

Toon alle informatie
Je beeldscherm is opgebouwd uit RGB-kleuren en wordt van achteren belicht. We drukken CMYK-kleuren op papier, dat natuurlijk niet van achteren wordt belicht. Daarnaast verschilt het drukresultaat ook nog eens op verschillende soorten papier. Als je echt zeker wilt weten hoe het drukresultaat wordt dan kun je ervoor kiezen om een proefdruk te laten drukken. Vind je het verschil echt te groot? Mail ons dan een foto met het resultaat en je ordernummer. Dan kijken we even of dit misschien een drukfout is geweest. Bij een drukfout lossen we dat natuurlijk met je op! Toon alle informatie
Wat vervelend dat je bestelling niet naar wens is! Dit willen we graag voor je oplossen.

Omdat we een maatproduct maken kun je de bestelling niet zomaar retourneren en het geldbedrag terugvragen. Stuur het pakket daarom niet direct terug, maar stuur ons eerst een mailtje met je klacht en duidelijke foto's. Dan kijken we hoe we dit zo goed mogelijk kunnen oplossen!

Categorie: klachten

Toon alle informatie
Dat is vervelend! We proberen je drukwerk altijd zo netjes mogelijk te schoonsnijden. Maar er kan altijd wat snijverschil zijn door de snijmarges waar we mee te maken hebben. We vragen in de aanleverspecificaties altijd om je bestand te voorzien van 3mm afloop rondom. Op deze manier is voorkomen we het risico en de zichtbaarheid van de snijmarge. Bij een kader rondom je bestand dat overal even breed moet zijn is dit een stuk ingewikkelder. We vertellen je alles over in deze blog over kaders.

Vind je dat we toch echt niet goed gesneden hebben? Neem dan contact met ons op en stuur meteen een foto mee zodat we je klacht goed kunnen beoordelen. Dan lossen we dit zo snel mogelijk met je op.

Categorie: klachten

Toon alle informatie
Vragen over Klachten
Privacy
Privacy vinden we erg belangrijk. Daarom voldoen we aan de AVG (Algemene Verordening Persoonsgegevens). Ook gaan we vertrouwelijk om met al je gegevens en drukbestanden. Wil je hier meer informatie over, neem dan even contact met ons op. Wil je weten hoe we met cookies omgaan? Dat lees je hier. Toon alle informatie
We gebruiken een aantal cookies voor marketingdoeleinden en om onze website te verbeteren. Hierin verzamelen we nooit persoonlijke gegevens. Bovendien kan je zelf aangeven wat voor cookies je wel en niet accepteert op onze site. Wil je alles weten over onze cookies? Je leest er hier meer over. Toon alle informatie
Vragen over Privacy
Producten
Hardcover boeken drukken we helaas niet. Softcover boeken wel. We hebben een blog geschreven waarin we het verschil tussen deze twee goed uitleggen. Die lees je hier Wat is het verschil tussen softcover en hardcover boeken?. Toon alle informatie

Wil je flyers of folders laten drukken om te verspreiden? Bijvoorbeeld in brievenbussen, of op straat uitdelen? Dan heb je er natuurlijk genoeg nodig. PeterPrint is specialist op het gebied van drukwerk tot 1000 stuks, omdat we digitaal drukken in plaats van offset.

Bij PeterPrint bestel je flyers al vanaf 3 cent per stuk! De prijs is afhankelijk van je wensen en je oplage. Hoe groter je oplage, hoe goedkoper de flyer per stuk. 1000 flyers bestel je bij ons al vanaf 30 euro.

Wil je wat meer info kwijt? Bestel dan gevouwen flyers, oftewel folders. Folders bestel je bij PeterPrint al vanaf 8 cent per stuk bij een oplage van 1000.

Toon alle informatie
Jazeker! Deze vind je onder ons product kaarten drukken. Geef hier bij de eerste stap aan dat je een luikvouw kaart wil. Toon alle informatie
Nee, wij leveren helaas geen enveloppen. Je zou hiervoor bij Enveloppenland kunnen kijken. Zij hebben een groot assortiment in allerlei kleuren en maten. We kunnen natuurlijk wel enveloppen voor je op maat laten stansen, maar we kunnen deze niet van een plakstrip voorzien. Toon alle informatie
Helaas drukken we alleen op vellenpersen, waar we grote, losse vellen op bedrukken. Hierna snijden we de stickers bij naar het juiste formaat. Wel drukken we stickervellen, wat een goed alternatief voor stickers op rol kan zijn. Toon alle informatie
Vragen over Producten
Afwerking

Een zig-zag vouw (ook wel leporello) is een vouwwijze voor folders waarbij je de pagina's zo vouwt dat er een 'Z' ontstaat van bovenaf gezien. De bovenkant van de Z is de voorkant van je folder, de onderkant van de Z is de achterkant van je folder, en het schuine stuk in het midden is je middelste pagina. Een zig-zag vouw kan ook uit meer dan 3 delen (6 pagina's) bestaan, waardoor er een harmonicavorm ontstaat. Lees meer over alle verschillende vouwwijzen in onze blog.

Toon alle informatie

Een wikkelvouw bestaat uit 3 delen, waarbij je het rechterdeel eerst naar het midden vouwt. Daarna vouw je de linkerkant er precies overheen. Lees meer over alle verschillende vouwwijzen.

Toon alle informatie
Als je jouw drukwerk wil vouwen, dan is dat bij dun papier makkelijker dan dik papier. Om dikker papier toch goed te kunnen vouwen, brengen we daarom bij papiersoorten vanaf 170 grams een rillijn aan; dit noemen we rillen. Een rillijn is eigenlijk een dun balkje dat we in het papier deuken. Hierdoor kun je het veel makkelijker vouwen. Als je dik papier vouwt zonder te rillen, dan wordt de vouw minder strak en kan het papier gaan breken op de vouwlijn. Dat wil je natuurlijk niet. In onze blog over rillen lees je er meer over. Toon alle informatie
Een boorgat is een gaatje dat we in je drukwerk aanbrengen. Je kiest hierbij uit een diameter van 4mm of 5mm. Een boorgat is handig als je iets aan je drukwerk wil bevestigen, zoals een touwtje. Ook kunnen we twee of vier boorgaten aanbrengen voor het opbergen in een ringbandmap (bij losbladig binnenwerk). Bij deze optie hoef je niet zelf de boorgaten in je bestand aan te geven.
Voor alle andere boorgaten vragen we je goed de aanleverspecificaties even door te lezen! Toon alle informatie
Een perforatielijn bestaat uit hele kleine gaatjes die we in het papier zetten. Hierdoor kan je heel eenvoudig een deel van het drukwerk afscheuren. Deze afwerking zie je vaak bij entreekaarten, kortingscodes of afscheurbare telefoonnummers. Toon alle informatie
Vragen over Afwerking
Papier
Word jij ook zo enthousiast van papier? Vooral als je er eentje vindt die perfect bij je ontwerp past. Maar het kiezen van papier is ook heel persoonlijk. Je mag ons dus altijd vragen om advies, maar wie weet is ons advies niet wat je zelf het mooiste vindt. Dus maak die keuze vooral zelf! Ons Sampleboek zal je keuze een stuk gemakkelijker maken.

We proberen dit zo makkelijk mogelijk voor je te maken. Onze droomcombinaties vind je in onze blog, en je kan ook al onze papiersoorten of drukvoorbeelden bij onze Meesterwerken even langsgaan. Toon alle informatie
Gestreken papier is papier met een strijklaag, zoals MC mat en MC glanzend. Deze papiersoorten zijn voorzien van een coating waardoor ze lekker glad zijn. Ongestreken papier heeft deze coating niet en is daardoor wat ruwer. Ook is het hierdoor goed beschrijfbaar. In deze blog leggen we je alles uit over de verschillen tussen gestreken en ongestreken papier. Toon alle informatie
We hebben naast verschillende witte papieren ook zwart papier beschikbaar. In combinatie met witte inkt kan dit leuke creaties opleveren!  Toon alle informatie
Natuurlijk! Papier moet je ruiken, zien en voelen. Daarom kan je ons Sampleboek bestellen. In het Sampleboek beleef je alle papiersoorten en afwerkingen gedrukt op de mooiste ontwerpen van onze klanten. Je ontvangt ook een voucher ter waarde van €12,50 die je kan verzilveren bij je volgende bestelling.

Je kan ook gratis losse samples aanvragen via deze pagina. Toon alle informatie
Vragen over Papier
Contact
Alleen tijdens officiële Nederlandse feestdagen zijn we gesloten. Op deze dagen wordt er niet gedrukt en niet bezorgd door DHL:
  • Tweede Paasdag/Pasen
  • Koningsdag
  • Hemelvaartsdag
  • Tweede Pinksterdag/Pinksteren
  • Eerste Kerstdag
  • Tweede Kerstdag
  • Nieuwjaarsdag
Op alle andere dagen staan we natuurlijk gewoon voor je klaar! Onze webshop is wel het hele jaar door bereikbaar. Ons systeem houdt bij het berekenen van de levertijd al rekening met de feestdagen, en daarom klopt de verwachte leverdatum die je ziet gewoon. Toon alle informatie
Op werkdagen (ma-vr) zijn we bereikbaar tussen 8:30 en 17:00 uur, maar je kunt 24 uur per dag en 7 dagen per week bij ons een bestelling plaatsen. Wil je ons toch graag even spreken? Neem dan even contact met ons op. Toon alle informatie
Je kunt ons via e-mail, telefonisch, chat (wanneer beschikbaar) en social media bereiken. Bekijk onze contactinformatie. Toon alle informatie
We proberen om tijdens werkdagen binnen 30 minuten te reageren op je mailtje. Reacties op offertes, vragen over pakketten of vragen waarvoor we iets meer moeten uitzoeken kunnen iets langer duren. Heb je een superdringende vraag? Dan kan je ons altijd even bellen. Toon alle informatie
Hiervoor kun je het beste even een mailtje naar ons sturen; [email protected] of [email protected]. We beantwoorden je mailtje op de eerstvolgende werkdag zo snel mogelijk voor je. Toon alle informatie
Vragen over Contact
Productietijd en levertijd

We bieden twee productiesnelheden aan: Sprint en Geen haast. De Sprint optie is onze snelst mogelijke optie. Bij veel producten geldt: voor 16u besteld is vandaag verzonden. Bij Geen haast geef je ons twee werkdagen langer de tijd om je drukwerk te maken. Voor je geduld belonen we je natuurlijk! Je bent voordeliger uit als je met deze productiesnelheid bestelt.

Lees voor meer informatie onze blog waarin we alles uitleggen over Sprint en Geen Haast.

Toon alle informatie
De precieze korting hangt af van je gekozen product. Bekijk zelf hoeveel dit voor jouw product en oplage is. Je kan dit makkelijk vergelijken bij het bestellen van je product (zie Aantal en prijs). Toon alle informatie

Welke productiesnelheid je ook kiest, we kunnen nooit 100% garanderen dat je pakket op tijd verzonden of geleverd wordt. Natuurlijk doen we daar elke dag keihard ons best voor, maar storingen in machines, overmacht of problemen bij de pakketverzender hebben we helaas niet in de hand. Als je bestelling vertraagd is, dan laten we je dat 's ochtends gelijk weten.

Toon alle informatie

We kunnen pas beginnen met drukken zodra we je bestanden binnen hebben en deze goed zijn om te drukken. De Sprint productietijd kunnen we dan ook niet versnellen.

Als je hebt gekozen voor Geen haast, en je hebt door de vertraging met het bestand toch de Sprint productietijd nodig, geef het dan even door. We annuleren je order en storten het bedrag terug, zodat je deze even opnieuw kan bestellen met de Sprint productietijd.

Toon alle informatie

De verwachte leverdatum is geen gegarandeerde leverdatum. We doen er alles aan om je pakket zo snel mogelijk bij je te krijgen, maar hebben hier geen 100% invloed op. Het eerlijke antwoord is dan ook dat we hier helaas niks aan kunnen doen, behalve een welgemeende sorry.

Toon alle informatie
Vragen over Productietijd en levertijd

bedrijfs-informatie

PeterPrint B.V

Lübeckweg 2

9723 HE Groningen

Nederland

KvK 57983046

BTW NL852821311B01

Bank NL91RABO0301214360

We helpen je graag verder
print het tot leven
© 2024 PeterPrint B.V. Lübeckweg 2, Groningen Algemene voorwaarden Cookies Klachten

Inloggen

Nieuw bij PeterPrint?
Account aanmaken